En middelaldrende mann og kvinne bruker ZEISS progressive Light 2-glass.
ZEISS for optikere

ZEISS Light 2-glass

Den lette veien mot progressive glass – for kundene og virksomheten din.

ZEISS Light 2-glass er utviklet for kundene dine som er fylt 45 år slik at de enkelt kan bytte til progressive glass og forbedre synet sitt på kort og lang avstand. De trenger kun ett par briller – og det koster ikke en formue. Gi kundene dine muligheten til å se verden.

  • Naturlig syn på alle avstander – nært og på avstand
  • Rask tilvenning
  • Lette og tynne glass som alltid er behagelige

Mobil internettbruk har blitt en del av hverdagen vår.

  • 96 %

    av befolkningen i Norge brukte nettbank i 2022.3

  • 5 milliarder

    unike brukere i den globale mobile befolkningen i 2022.4

  • 3,76 millioner

    apper er tilgjengelige for Android i 2023.5

Den gjennomsnittlige kundens øyne møter ulike utfordringer hver dag.

Smarttelefonbruk har endret menneskers livsstil. Flere mennesker tilbringer mer tid med digitale enheter og aktiviteter på nært hold. Denne trenden gjelder for alle aldersgrupper.1

  • Bruken av digitale enheter og deres tilgjengelighet i kunders hverdag, har en stor effekt på leseatferden deres.
  • Et eksempel: Leseavstanden har endret seg fra 40 cm for trykte medier (bøker, aviser) til 30–35 cm for digitle enheter (smarttelefoner, nettbrett).6

Bevist kundetilfredshet med ZEISS Light 2-glass.

  • 96 %

    er enige i at synet deres føles naturlig.7

  • 68 %

    av brukerne vente seg til glassene på få timer.7

  • 92 %

    av brukerne er fornøyde med verdien for pengene de får med ZEISS Light 2-glass.7

Innovasjonen bak ZEISS EasyFocus-teknologien. Innebygd i alle ZEISS Light 2-glass.

Vår ZEISS EasyFocus-teknologi tar hensyn til øyets helning, styrkeprofil og binokulart syn på venstre og høyre øye til en bruker av progressive glass for å optimere glasset for mindre uskarphet i periferien. Den er også bygget på ZEISS' kunnskap om optikk, aldersrelaterte synsbehov til førstegangsbrukere og eldre brukere av progressive glass og optimering av glassets estetikk.

  • Ikon som viser en sirkel med tre piler som symboliserer smart dynamisk optikk.
    Optisk styrkeprofil

    Den optimerte styrkeprofilen vurderer øyets vertikale bevegelse (øyehelning) nøye fra lang til kort avstand for å muliggjøre enkel fokusering, en jevn overgang og behagelig tilgang til en bred lesesone.

  • Ikon som viser et øye og en pil som peker oppover som symboliserer aldersintelligens.
    Synkronisering mellom venstre og høyre øye

    Den binokulare optimeringen for avstands- og nærsyn sikrer at optiske bilder synkroniseres mellom venstre og høyre øye.

  • Ikon som viser tre piler ved siden av hverandre som symboliserer klar og tynn optikk.
    Moderat mykt designfingeravtrykk

    Optimerte grenser med en moderat myk konstruksjon som har et middels felt med klart syn, samtidig som de har en myk økning i uskarphet på tvers av de perifere områdene.

ZEISS progressive glass – bedre enn standarden.

ZEISS Light 2-glass kombinerer fordelene til de harde og myke designene til progressive glass. Denne middels myke konstruksjonen gjør det enkelt å bytte til progressive glass.

  • Brede og klare avstandssoner
  • Svært lav perifer forvrengning
  • Forstørrede nærsoner
  • Nøyaktig formet etter brukeren behov.

Utforsk forskjellene mellom ZEISS progressive glass og konvensjonelle progressive glass i videoen vår.

Et bilde av en innfatning med synssoner i ett av brilleglassene.

Bli kjent med ZEISS SmartLife-glass.

Dra nytte av vår flaggskipportefølje med ZEISS SmartLife-glass for å tilby gode løsninger for kundene dine med en enestående synsopplevelse: behagelig syn for travle øyne.

Kontakt oss

Planlegg en avtale

Skjemaet lastes inn ...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

Bli en ZEISS-partner

Skjemaet lastes inn ...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.


  • 1

    Dataanalyse av MyVision-profiler fra 2021 til 2019, N = 300 000 kunder av Technology and Innovation, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE 2021

  • 2

    Verdens økonomiske forum: There are 1.8 billion millennials on earth. Here's where they live. Publisert i august 2021.

  • 3

    Statista, Online banking penetration in European markets 2022. Publisert av Statista Research Department 29. august 2023.

  • 4

    Statista, Mobile internet usage worldwide - Statistics & Facts. Publisert av L. Ceci 14. september 2023.

  • 5

    Statista, Number of apps available in leading app stores 2023. Publisert av L. Lohmeier 26. september 2023.

  • 6

    Bababekova Y, Rosenfield M, Hue J et al. Font size and viewing distance of handheld smart phones. Optom Vis Sci2011; 88: 795–797.

  • 7

    Undersøkelse blant kjøpere av ZEISS Light 2-glass i India (N=195, digitale og progressive glass), 2023, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE (ikke publisert, data registrert).