ZEISS SmartLife PRO
Kombiner din ekspertise med det beste av teknologi fra ZEISS.
Oppdag ZEISS SmartLife PRO, vårt mest tilpassbare
brilleglass, kun tilgjengelig for eiere av ZEISS i.Profilerplus.
ZEISS SmartLife PRO-glassportefølje. Svaret på en livsstil i endring.
Det digitale fellesskapet vokser, og tilkoblingen øker uansett alder.Kundene dine vil ha ekspertråd, skreddersydd til sine behov.
Kunder ønsker individuelle opplevelser; de forventer at merker skreddersyr produkter og tjenester til dem.4 De ønsker å bli konsultert av en optiker de kan stole på, en ekte ekspert som kan tilby dem det beste synet, med tilpassede råd og løsninger
- 86 % av kundene sier at personalets kompetanse og gode råd er de viktigste kriteriene for en butikk.5
- 85 % av kundene sier at individuell behandling er en nøkkelfaktor for dem.6
Synsbehov er unike.
Hornhinnen har en direkte innvirkning på kundens brillestyrke og kvaliteten på netthinnebildet, mens endringer i pupillstørrelsen påvirker netthinnebelysningen og fokusdybden, som begge har innvirkning på skarpheten.
Pupillen reagerer på lys ved å tilpasse størrelsen etter ulike lysforhold. Med alderen mister pupillen evnen til å utvide seg. Interessant nok varierer også den gjennomsnittlige pupilldiameteren fra person til person, selv innenfor samme aldersgruppe. Barn har også veldig forskjellige synsegenskaper enn voksne - for voksne reduseres pupilldiameteren mens den øker med alderen for barn
Brilleglass må møte dagens synsbehov.
Profesjonell øyemåling levert av ZEISS i.Profiler plus.
Nøyaktig og fullstendig informasjon er nøkkelen til å tilby brilleglass som passer perfekt til kundenes individuelle behov. ZEISS i.Profiler plus leverer en personlig øyeprofil for hver pasient - langt utenfor grensene for tradisjonell refraksjonsbestemmelse. ZEISS i.Profiler plus lar deg utføre en grundig, nøyaktig analyse av kundenes øyne, slik at du umiddelbart får et helhetlig syn på deres personlige øyedata.
- Rask og svært nøyaktig bølgefrontmåling og analyse av kundens øyne, noe som resulterer i en unik synsprofil.7
- ZEISS i.Profiler plus finner den individuelle pupillstørrelsen til hver person.
- 60 sekunder på å automatisk bestemme profilen på begge øynene.8
- 20/20 synsskarphet for 94 % av pasientene.9
- 50 % tidsreduksjon under subjektiv refraksjon.10
ZEISS i.Profiler plus gir vår mest tilpassbare brilleglassutvalg.
Den hjelper deg med å finne og forklare den best mulige løsningen for hver kunde, siden den utstyrer deg med detaljert forhåndsinformasjon for en nøyaktig subjektiv refraksjon:
- Gjeldende synsoptikkprofil inkludert høyere ordens aberrasjoner og hornhinnedata.
- Svært nøyaktig objektiv refraksjon.
- ZEISS i.Scription-analyse.
I tillegg inkluderer den unike synsoptikkprofilen den individuelle pupillstørrelsen til hver pasient.
ZEISS Individual Luminance Design-teknologi 2.0 resulterer i mer presise brilleglass.11
ZEISS Individual Luminance Design-teknologi tar i betraktning den unike pupillstørrelsen i lyssituasjoner gjennom hele dagen, basert på ZEISS i.Profiler plus-måling og fødselsdatoen til kunden:
ZEISS i.Profiler plus -måling:
Den gjennomsnittlige lyseksponeringen av øyet under ZEISS i.Profiler plus-målingen er 100 cd / m².12
Transformasjon av dataene for lysforhold gjennom hele dagen:
Gjennomsnittlig luminans i løpet av dagen er ~ 60 cd / m².12 Derfor vil den gjennomsnittlige pupilldiameteren for begge øyne transformeres fra målelyssituasjonen til en heldagslyssituasjon.
Realistisk sammenligningbasert på alder:
ZEISS sikrer at den resulterende individuelle pupillstørrelsen er innenfor en rimelig toleranse på ± 1 mm i henhold til kundens alder.13
-
1
Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.
-
2
Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global mobil forbrukerundersøkelse 2017: UK-klipp.
-
3
Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.
-
4
Euromonitor International. (2020). Top 10 Global Consumer Trends 2020.
-
5
IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n=11.845, D, BR, CN, US, IT.
-
6
IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n= 2.778 (extract health managers), D, BR, CN, US, IT.
-
7
Applying a specifically developed speckle-free verification method (Data on file. 2019-11-15_DCS_INO_4000424.01_iProfiler_SN303782.pdf), ZEISS i.Profiler pluss målinger av autorefraksjon og bølgefrontaberrasjon er kalibrert for å vise en nøyaktighet på +/-0,1 D som overskrider ISO-standarden for autorefraktorer, som kun krever et skalaintervall på 0,25 (ISO-standard for øyerefraktometer, DIN EN ISO 10342:2010).
-
8
Måling på 5 pasienter inkludert tidtaking med stoppeklokke for fullstendig måling. Rapport: 004857_iPP_Claims Substantiation Report_V01
-
9
Kevin Reeder, OD, Earl Sandler, OD, Joel Cook, OD, and Lynette Potgieter, B. Optom (RSA) – The Carmel Mountain Study (Orange County, California), double blind test on preference between ZEISS i.Scription Lenses and comparable ZEISS free-form test lenses (n=37), 2016.
-
10
Arne Ohlendorf, Alexander Leube, Siegfried Wahl, “Comparison of spherocylindrical corrections obtained by wavefront aberrometry and subjective methods”, Institute for Ophthalmic Research, Eberhard Karls University of Tuebingen, Mar. 2016.
-
11
Basert på Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). En enhetlig formel for lystilpasset pupillstørrelse. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Theoretical analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.
-
12
Analyser utført av Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.
-
13
Basert på Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). En enhetlig formel for lystilpasset pupillstørrelse. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Theoretical analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.