En ung mann med svart hår som smiler og strekker seg med hånden gjennom skjermen iført ZEISS SmartLife-glass.
ZEISS FOR OPTIKERE

ZEISS SmartLife-glass

Din foretrukne glassportefølje for en digitalt oppslukende verden.

Den beste komplette glassporteføljen fra ZEISS, designet for en dynamisk syn SmartLife®-glass er innovative, moderne produkter som tilfredsstiller synsbehovene til brukere så unge som 6 år og eldre. Den nyeste og beste ZEISS-teknologien kombinert med din service og ekspertise vil gi kundene dine en helt ny synsopplevelse, og skape lojalitet.

  • Gir komfort hele dagen for dynamisk syn.
  • Designet for en digitalt oppslukende livsstil
  • Glassdesign tilpasser seg endringer i synet etter hvert som brukeren blir eldre

Hvorfor utviklet ZEISS SmartLife glassporteføljen?

Svaret er en skiftende livsstil
  • > 50%

    Mer enn halvparten av verdens befolkning bærer nå på en portabel digital enhet.2

  • 55+ år

    Folk i alderen 55+ år representerer for tiden den største veksten i markedet for smarttelefoner.2

  • 60 %

    av barn under 5 år begynner allerede å bruke smarttelefoner.3

Young man wearing ZEISS SmartLife lenses looking at his phone while walking.
Ung mann iført ZEISS SmartLife-glass ser på telefonen mens han går.

Kundens livsstil og synsbehov har endret seg.

Livet i dag er høyt tempo, og kundene dine er hele tiden koblet til mennesker, informasjon og ting, både on- og offline. De har en tendens til å ha øynene festet til digitale enheter selv når de er på farten. Livet er allikevel mer enn bare skjermer. Å konstant skifte mellom flere digitale enheter og fysiske omgivelser kan være utfordrende for øynene våre og kan lede til ukomfortabel belastning på øynene. Dette kan føre til at til og med vanlige oppgaver føles vanskeligere, eller enda verre - vi legger ikke merke til detaljene i livet. Godt, komfortabelt syn er avgjørende for å møte hverdagen med trygghet og oppmerksomhet. Alle kundene dine  – fra små barn og tenåringer til seniorer  – trenger ikke bare klart sentralsyn, men også jevnt perifert syn. Det vil hjelpe dem å enkelt bytte mellom ulike avstander og retninger når de navigerer gjennom livet.

Våre synsbehov endrer seg etter hvert som vi blir eldre.

Anatomiske og fysiologiske endringer på øynene kan over tid medføre forskjellige utfordringer for synet. Uansett hvor unge eller gamle kundene dine er, så må de forholde deg til den belastningen det er for øynene i den moderne digitale livsstilen deres. I tillegg endres også synsbehovene deres med alderen. Dette kan tilskrives tre nøkkelfaktorer:

  • Et minsket omfang av akkomodasjon.
  • En endring i pupilldiameter – øker for barn i vekst og avtar når vi blir voksne.
  • Barn og tenåringer er forskjellige i aldersspesifikk ansiktsanatomi og morfologi, noe som resulterer i endrede slitasjeparametere som må vurderes i glassdesignet.
    To unge mennesker, en kvinne med langt brunt hår som smiler og en gutt med krøllete svarte hår med ZEISS SmartLife-briller som ser på telefonene sine.

    Et overlegent utvalg som adresserer synsbehovene som brillebrukere har i dag.

    Den komplette SmartLife®-glassporteføljen fra ZEISS er et svar på denne relevante kundeinnsikten og omfattende forskningen. Enten dine kunder trenger enstyrkeglass, varifokalt glass eller noe annet, vil våre løsninger hjelpe alle brilleglassbrukere med å følge med i tiden

    • Enkle å levere ut
    • Gir kundene dine brede synsfelt og komfort hele dagen for deres dynamiske syn i en digitalt oppslukende verden, uansett alder eller synsutfordring.
    • Gjør det lett å se og gir et avslappet syn på alle avstander og retninger med et dokumentert syn av høy kvalitet.
    • ZEISS SmartLife-glass tilpasser glassdesignene til endringer i synet etter hvert som brukerne blir eldre.
    • Porteføljen inkluderer nå også ZEISS SmartLife Young for å dekke de spesifikke visuelle behovene til tenåringer og barn fra så unge som 6 år.

          Bevist kundetilfredshet med ZEISS SmartLife-glass.

          • 84 %

            av brukerne opplever komfortabelt syn hele dagen.1

          • 81 %

            tilpasser seg glassene innen 1 dag.1

          • 98 %

            vil anbefale disse glassene til venner og familie.4

          Innovasjonen bak ZEISS SmartView 2.0-teknologien. Innebygd i alle ZEISS SmartLife-glass.

          • Ikon som viser en sirkel med tre piler som symboliserer smart dynamisk optikk.
            Smart Dynamic Optics

            Moderne 3D objekt-rom-modeller og nye design-fingeravtrykk tilpasset dagens dynamiske visuelle oppførsel skaper en jevnere overgang mellom alle visningssoner. Designet inneholder også en tilpasset 3D-modell for voksende barn i ZEISS enstyrke SmartLife Young-glass.

          • Ikon som viser et øye og en pil som peker oppover som symboliserer aldersintelligens.
            Aldersintelligens
          • Ikon som viser tre piler ved siden av hverandre som symboliserer klar og tynn optikk.
            Klar og tynn optikk

            ZEISS' løfte om presisjon og brilleglassets estetikk med beste balanse mellom optikk og tynne, lette brilleglass.

          Kontakt oss

          Planlegg en avtale

          Skjemaet lastes inn ...

          Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

          Bli en ZEISS-partner

          Skjemaet lastes inn ...

          Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.


          • 1

            Ekstern akseptansetest for brukere av ZEISS SmartLife brilleglass-portefølje, n=182 deltakere i studien. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019. (upublisert, data lagret)

          • 2

            Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

          • 3

            Auxier B. et al. Barns bruk av digitale enheter, skjermtid. Pew Research Center. 2020.

          • 4

            Markedsforbrukeraksepttest på ZEISS SmartLife Individual 3 glassportefølje, n=128 studiedeltakere i DE, CN, 2022, Carl Zeiss Vision International GmbH. (upublisert, data lagret)